onsdag 29. desember 2010

Kjellerstue

Håper alle har en fin romjulstid med sine kjære.
Her hjemme går det i "sniletempo" akkurat nå. Slapp dessverre ikke unna omgangssyken, og nå er det tydeligvis min tur. Kan ikke huske sist jeg var så trøtt! Har stort sett sovet mellom "slagene" i hele dag, men nå har jeg karret meg på bena for en liten stakket stund. Satser på at formen er mye bedre i morgen :)

Har virret litt rundt her med kameraet, og tenkte jeg skulle poste noen bilder fra kjellerstuen. Selv om stua vel egentlig er favorittrommet mitt, så ender det som regel med at vi havner her nede på kveldene. Er så lunt og godt her nede, i tillegg til at det er godt og varmt pga. lavt under taket og varmekabler... :)


"Kosekroken" er laget av det gamle salongbordet vårt som er gjort om til daybed. En gammel madrass jeg fant på loftet er brukt som sitteunderlag, og kunne vel ikke passet bedre om jeg hadde bestilt den etter mål. Litt flaks skal man ha :)
Lampen er en god gammel Jieldé lampe som er bestilt hos Industrilamper.no. Om du har like dilla på disse gamle klenodiene som meg så kan denne siden anbefales på det varmeste. Hyggelig service og mange godbiter (ps - de har flere lamper enn det som kommer frem på hjemmesiden - ta kontakt med dem hvis det er noe spesielt du er ute etter). 


Konsoltbordet som opprinnelig er i mørkt kirsebærfarget treverk fikk seg noen runder med penselen i sommer, og ble malt i en lys blå/grå farge. Hadde egentlig tenkt at den skulle få beholde all malingen på, men selv om jeg ventet et par uker med å male på tallene, så fulgte en del av malingen med når jeg tok av maskeringstapen. Istedenfor å male på nytt tok jeg heller og pusset litt ekstra så den fremsto som litt slitt flere steder. Veldig fornøyd med resultatet selv om det ikke var akkurat sånn jeg hadde planlagt det i utgangspunktet :)


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...